Pagina's

vrijdag 7 september 2012

Roos P92, jurkje met vestje voor Baby Born.

Van de week heb ik met Rachel een leuke ruil gedaan, zij wat bandjes van Farbenmix en ik een patroon voor poppenkleertjes.

Natuurlijk moest ik daar gelijk mee aan de gang. Het was ook al veel te lang geleden dat ik iets nieuws maakte voor de pop. De winkel draaide voornamelijk op de voorraad, ik naaide vooral turnpakjes de laatste weken.
Dit is het resultaat.

 
Ik heb maat 44 gebruikt, maar vind het best wel ruim vallen voor babyborn. Het was voor mij de eerste keer dat ik een Roos patroon voor poppenkleertjes gebruikte, dus volgende keer maar even nameten. Door het vestje erover gaat het wel, maar voor het mooi is de bovenkant te wijd.
 
Ik heb het ook iets anders gedaan dan het volgens het patroon moest. Ik heb het jurkje aan de achterkant helemaal open gehouden, dan is het ook voor de kleine poppenmoedertjes goed aan te trekken.
 
Het vestje moest met een beleg aan de voorkant, maar ik heb het helemaal met een rolzoompje afgewerkt, net als de onderkant van het jurkje en de hals en armsgaten. Als ik het nog eens maak dan doe ik het bovendeel van de jurk denk ik helemaal dubbel, dat wordt toch mooier.
 
Het setje is te koop in mijn webwinkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten