Pagina's

maandag 25 januari 2016

Leren tas gemaakt.

Via het forum van Sancho kreeg ik twee mooie lappen leer.
Hiervan heb ik een tas en een riem gemaakt.

Voor de tas heb ik als voorbeeld een tas gebruikt die ik op internet tegenkwam.
Eerst heb ik de buitentas genaaid. Dit ging eigenlijk heel gemakkelijk, dat viel me alles mee.
Mijn naaimachine, een Bernina Artista 640 blijkt zelfs door 5 lagen van dit leer moeiteloos heen te gaan. Bij gebrek aan een leernaald heb ik een jeansnaald gebruikt. Hieronder zie je mijn proefstukje. Het was bijna 8 mm dik, dikker zou niet meer onder het voetje passen, dus dat heb ik niet meer getest.
Ik had veel plezier van voetje 5 van Bernina. Deze liet ik vlak langs het leer gaan met het vertikale schotje, en de naald helemaal naar links. Zo heb ik heel mooi regelmatig langs de rand kunnen stikken.
Voor de voering heb ik een oud overhemd gebruikt, een stukje van de knooplijst met 2 knoopjes heb ik zichtbaar aan de bovenkant van een binnenzak gebruikt.

De schouderband heb ik met behulp van passanten en een stukje leer en vastgezet met siernieten van Prym.
 Hier zie je het eindresultaat.

Tot slot maakte ik een riem met gebruik van een gesp van een oude riem.

1 opmerking:

  1. Wat gaaf om zo je eigen patroon te maken naar aanleiding van een mooi plaatje. Geslaagde versie en mooie recycling van materialen.

    BeantwoordenVerwijderen