Pagina's

vrijdag 3 juni 2016

Cirkels borduren en een tas ervan naaien (AllesDrin van Farbenmix)

Alhoewel ik ook echt wel andere dingen dan tassen naai, nu weer een tas.
Deze naaide ik als voorbeeld voor een workshop die ik in de zomer ga geven.

Voor deze tas heb ik eerst de stof versierd met behulp van het cirkelapparaat dat ik vorig jaar voor mijn verjaardag kreeg. Ook gebruikte ik dik garen, zodat de steken echt mooi uitkomen. Een leuke manier om eens wat bijzondere steken te gebruiken. Want er zitten er heel veel op mijn machine, maar ik gebruik ze maar weinig.

Ik heb de tas gevoerd en als tussenvoering gebruikte ik dun schuimplastic, dit geeft een mooi effect, maar werkt niet fijn. Ik verlaagde mijn persvoetdruk en gebruikte indien nodig bovenop vloeipapier. Dit helpt wel. Het voordeel van dit materiaal is dat het lekker voordelig is, en dat scheelt voor deze tas die 50 x 60 cm is, best wel een hoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten