Pagina's

donderdag 19 april 2012

Mijn naaiplekje of huiskameratelier.

Ik naai al vele jaren in mijn huiskamer. Heel lang geleden deed ik dat aan de eettafel, maar dat heeft gelukkig maar een paar jaar geduurd. Zodra we iets meer ruimte hadden in onze woonkamer kwam er een aparte tafel te staan. (Bij een oppervlakte van 16 vierkante meter met een trap in de kamer, een zithoekje, een eettafel en ook een box lukte dat niet).

Tot een jaar of 5 terug had ik alleen een naaimachine, maar in de jaren erna kwam er een lockmachine, een borduurmachine en een coverlockmachine bij.

En het werkblad van bijna 3 meter werd na een nieuwe keuken nog wat ingekort tot 2.25. Dan krijg je dus dit! Onder het blad zie je mijn bakken met stofjes en poppenkleertjes die wachten tot ze verkocht zijn. Boven het blad hangt een stok met nog meer poppenkleertjes. Zoals je op de foto wel kunt zien heb ik niet echt opgeruimd voor de foto, dit is real live.
En op de plank zitten mijn showmodellen.
Overigens is naast het naaimachine nog ongeveer 30 cm ruimte, die staat niet helemaal op de foto.

Maar je kunt het geloven of niet. Zo kun je dus echt werken. Soms schuif ik mijn naaimachine iets opzij als ik ga locken, maar meestal niet. Alleen bij hele grote dingen eigenlijk.

Ik ben wel heel benieuwd naar jullie werkplek, zijn er meer die zo krap zitten.

Overigens heb ik op andere plaatsen in huis nog wel lappen en voorraad fournituren liggen. Het past al lang niet meer in deze bakken. Deze zomer ga ik waarschijnlijk boven twee kamers bijelkaar trekken en daar een ruimte inrichten voor het geven van lessen en workshops. Maar mijn eigen naaiplek zal toch wel in de woonkamer blijven. Ik noem het heel optimistisch wel mijn huiskameratelier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten