Pagina's

maandag 2 april 2012

Tuniek naar patroon uit Knipmode.

Een tuniek voor deze tijd van het jaar. Gemaakt van een patroon dat ik al veel vaker heb gebruikt. Het komt uit de Knipmode, ik denk die van februari 2010 maar ik ben er niet zeker van. Die is het in elk geval niet, maar wel een uit dat voorjaar.
Oorspronkelijk heeft het een naad net onder de borst waaraan de voorkant het onderdeel iets wordt gerimpeld. Van de winter heb ik al eens een shirt gemaakt met rimpeltjes middenvoor onder de kol. Dit had ik gezien bij een shirt bij V en D. Die stond erg leuk en daarom nu nog maar een keer zoiets gemaakt. Maar dan met een biesje i.p.v. een kol, dat vond ik leuker in de lente. Verder moet ik alles boven de taille altijd 4 cm verlengen en heb ik ook de onderkant iets langer gemaakt.

Een restje rode tricot had ik nog over van de zomerjurkjes voor baby born die ik vorige week maakte, dat kwam mooi van pas. De naaimachine heb ik alleen gebruikt voor de rimpeldraadjes bovenaan, rimpelen met de locker vind ik nooit zo goed werken bij tricot. Verder in elkaar gezet met de locker en afgewerkt met de cover.

Het stofje heb ik vorig jaar een keer bij ons op de markt gekocht. Op zaterdag is er wel een leuke stoffenkraam met veel stofjes van 3 euro de meter. Het is een erg rekbare viscose tricot, maar met de lockmachine goed te verwerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten