Pagina's

donderdag 25 oktober 2012

Kindernaaicursus.

In de herfstvakantie, maandag-, dinsdag- en donderdag middag had ik hier 3 kinderen in mijn lesruimte. Ze hadden alledrie nog nooit met een naaimachine gewerkt, maar hadden er erg veel zin in.

Ze hebben eerst een tasje gemaakt. Het patroon had ik al geknipt, maar ze mochten zelf de stof voor de buiten en binnenkant uitzoeken. Dat vonden ze al erg leuk. De dunne stofjes werden ook nog van een versteviging voorzien met het strijkijzer.

Toen hebben ze geknipt en versieringen uitgezocht. Die erop genaaid, tas in elkaar gezet, voerin in elkaar. De banden op de goede plaats vastzetten, voering erin naaien en keren maar.

Moet dat door dat kleine gaatje? Ja hoor, dat kan echt. En het lukte ook. Toen nog het gat dichtnaaien en de tas bovenaan doorstikken. Na twee middagen waren er 2 tassen af en 1 bijna.

De derde middag hebben ze nog een etuitje gemaakt met een rits, 1 van de meisjes maakte er zelfs 2!

 

Hier zie je de meisjes met tas. Van de etuitjes heb ik helaas geen foto gemaakt.

Ze hebben alledrie erg genoten, en ik ook!

2 opmerkingen: