Pagina's

zondag 28 oktober 2012

Rokje genaaid voor de wedstrijd van Sancho.

Vorige week heb ik een rokje genaaid voor de wedstrijd op de Sancho clubdag.
Nu heb ik natuurlijk al genoeg rokjes genaaid, en er hangen er nog heel wat in mijn kast. Maar voor een wedstrijd moet het natuurlijk wel net iets meer hebben.
Dus toen ik een restlap grijze wollen stof had, ben ik er maar eens voor gaan zitten.

Voor inspiratie googlede ik op grijs rokje en kwam iets tegen dat me inspireerde;
Maar zwart is niet echt mijn kleur, dus ik combineerde met paars. Een duik in mijn bakken met bandjes, kantjes en applicaties leverde genoeg materialen op. Ook een katoenen draad in de goede kleur werd gebruik. Deze stikte ik met een gestikte zigzag in een grote spiraal op het voorpand van de rok. De bandjes werden gecombineerd met siersteken van mijn naaimachine in de bogen onderaan in de hoek.
Zo gebruikte ik de siersteken ook eens. Om het netjes te kunnen naaien plakte ik op die plaats eerst een plakversteviging die ik ook bij het borduren gebruik.
 
Wat bloemetjes erop, in de hoek nog een paar bandjes en zelf een sancho logo en om het af te maken in de spiraal nog wat hotfixsteentjes. Die had ik ook nog niet eerder gebruikt bij kleding.
Het patroon heb ik eerder al zelf getekend. Wat is dat voor rechte rokjes toch ideaal, ze passen gelijk goed.
 
Alles bij elkaar levert het een voor mij draagbaar rokje op. Ik ga er nog een grijs shirt en een paars vestje van tricot bij maken. En ik denk dat ik het dan met plezier ga dragen.
 
Een prijs heeft het me niet opgeleverd, er waren heel veel echt leuke rokjes ingeleverd voor de wedstrijd, dus daar kan ik niet mee zitten.

1 opmerking: